درس 18 – منفی و سوالی کردن با do در زبان انگلیسی
pv آپارات تلگرام اينستا حمايت تماس

کد اخبار


اسلاید شو


تعمیرات جعفری
( 09376346507 پشتیبان آنلاین با پیامک)

درس 18 – منفی و سوالی کردن با do در زبان انگلیسی

درس 18 – منفی و سوالی کردن با do در زبان انگلیسی

طریقه سوالی کردن با do

برای جملات زمان حال که از افعال اصلی به جز be استفاده می کنند do را به جایگاه اول جمله اضافه می کنید. بعد از do همه جمله به صورت عادی آورده می شود.

 


They Go.

(آنها می روند.)

Dothey go?

(آیا آنها می روند؟)

We think.

(ما فکر می کنیم.)

Dowe think?

(آیا ما فکر می کنیم؟)

He goes.

(او می رود.)

برای سوالی کردن به جای do از does استفاده می کنیم و البته دیگر go را صرف نمی کنیم. پس شکل سوالی به صورت زیر می شود.

Doeshe go?

(آیا او می رود؟)

در این مورد مثال های بیشتری می زنیم:

She works.

(او کار می کند.)

Doesshe work?

(آیا او کار می کند؟)

He tries.

(او تلاش می کند.)

Doeshe try?

(آیا او تلاش می کند؟)

 

It goes.

(آن می رود.)

Doesit go?

(آیا آن می رود.)

طریقه منفی کردن با do

در صورتی که در جمله ای در زمان حال ساده فعل اصلی به جز be استفاده شده باشد. برای منفی کردن هم باید از فعل کمکی do+not استفاده کنید. محل اضافه کردن do+not در جمله درست قبل از فعل اصلی است. برای سوم شخص مفرد هم مثل بالا به جای do از does استفاده می کنیم و دیگر فعل را صرف نمی کنیم. به مثال های زیر توجه کنید:

I go.

(من می روم.)

Ido notgo.

(من نمی روم.)

You work.

(تو کار می کنی.)

Youdo notwork.

(تو کار نمی کنی.)

We see.

(ما می بینیم.)

Wedo notsee.

(ما نمی بینیم.)

He tries.

(او تلاش می کند.)

Hedoes nottry.

(او تلاش نمی کند.)

She thinks.

(او فکر می کند.)

Shedoes notthink.

(او فکر نمی کند.)

شکل کوتاه

ساختن شکل کوتاه do not و does not خیلی سخت نیست. جدول زیر شکل کوتاه این فعل را با not نشان میدهد:

شکل بلند

شکل کوتاه

I do not

I don’t

You do not

You don’t

He/She/It does not

He/She/It doesn’t

We do not

We don’t

They do not

They don’t

نکته:فعل do و ضمایر شکل کوتاه ندارند. (یعنی I’o یا He’oes اشتباه است!)

پاسخ کوتاه یا بلند به جملات سوالی

برای دادن پاسخ کوتاه کافیست بعد از yes یا no (بسته به جوابتان) از ضمیر به همراه do یا don’t استفاده کنید. به مثال های زیر توجه کنید:

Do you go?

(آیا تو می روی؟)

Yes,I do.

(بله، می روم.)

No,I don’t.

(خیر، نمی روم.)

Does he work?

(آیا او کار می کند؟)

Yes,he does.

(بله، او می کند.)

No,he doesn’t.

(خیر، او نمی کند.)

Do they think?

(آیا شما فکر می کنید؟)

Yes,they do.

(بله، می کنیم.)

No,they don’t.

(خیر، نمی کنیم.)

برای دادن پاسخ بلند در صورت مثبت بودن جواب کافیست جمله را از حالت سوالی خارج کنید. در صورت منفی بودن جواب هم باید جمله را از حالت سوالی خارج کرده و منفی کنید. به مثال های زیر توجه کنید:

Do you go?

(آیا تو می روی؟)

Yes, I go.

(بله، من می روم.)

No, I don’t go.

(خیر، من نمی روم.)

Does he work?

(آیا او کار می کند؟)

Yes, he works.

(بله، او کار می کند.)

No, he doesn’t work.

(خیر، او کار نمی کند.)

Do they think?

(آیا آنها فکر می کنند؟)

Yes, they think.

(بله، آنها فکر می کنند.)

No, they don’t think.

(خیر، آنها فکر نمی کنند.)

استفاده از do برای تاکید در زمان حال

در حالت معمول یعنی جمله های خبری هم گاهی از فعل کمکی do استفاده می شود. این کار معمولا برای تاکید بر روی انجام کار صورت می گیرد. به مثال زیر توجه کنید:

I do work.

(من کار می کنم)

معنای ساده جمله بالا “من کار می کنم” است اما این مفهوم را می رساند که “بله، من دارم کارم را انجام می دهد.”

I do see.

(من می بینم.)

معنای ساده جمله بالا “من می بینم” است اما این مفهوم را می رساند که “بله، من می توانم ببینم.”

www.vwork.lxb.ir

کپی ونشرباذکرمنبع

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ سه شنبه 20 / 3 / 1397برچسب:گرامر,زبان,انگلیسی, ] [ 4:40 AM ] [ vwork ]
[ ]
صفحه بعد هر گونه سواستفاده از محتواي اين سايت پيگيرد قانوني خواهد داشت ! تمام حقوق اين سايت براي وي ورک محفوظ است !